söndag 31 oktober 2010

jag är här för att berätta.

jag är förbannad. livet lärde mig tidigt att hata. jag överlevde barndomens krig med hjälp av den vrede som blev jag. jag överlevde med löftet till mig själv och de andra att inget skulle få besegra oss. jag kom till i ett krig på liv och död. jag ville överleva.

jag ville bli någon annan än den jag som barn hade tillåtelse att vara. jag ville vara mer än ett objekt att leka med, en försökskanin i experiment som testade min smärtgräns. jag vägrade erkänna att det fanns en gräns. för det fick jag betala ett högt pris. i övergreppsvärlden fanns inga gränser.

jag ville överleva. jag överlevde.
jag är här för att berätta.

jag är en av nitton som bär samma hjärta. jag är en av nitton delar som sprängts fram från en liten flicka. med våldet skapade de oss. en hel armé i ryggraden. vi är här för att berätta.


/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar